Мотивація навчання

Рекомендації для батьків

щодо підвищення мотивації навчання учнів підліткового віку

 

  1. Вселяйте в дитину впевненість, що у неї все неодмінно вийде. Розповідайте про те, які проблеми у навчанні виникали у вас в дитинстві.
  2. При низькій мотивації дитина прагне не до досягнення успіху, а до уникнення невдачі Пояснюйте дитині її невдачі не низькими розумовими здібностями, а недоліком прикладених зусиль.
  3. Будь-яка людина виконує діяльність із задоволенням тільки тоді, коли вона розуміє, для чого це потрібно. Підліток не знає, де йому можуть знадобитися знання з фізики, хімії, алгебри чи інших предметів? Покажіть ці області. Причому, бажано, щоб знання були потрібні саме сьогодні, так розуміння того, що ці знання будуть потрібні через кілька років, не є мотивуючим чинником.
  4. Успіх породжує успіх. Допоможіть дитині, якщо вона не знає, що робити далі, похваліть, якщо домоглася успіху, розумною критикою дайте їй поштовх для подальшого розвитку. Говоріть їй, що помилки роблять всі, і це абсолютно нормальне явище – на помилках вчаться. Найкраще джерело мотивації неуспішного учня – це свідомість того, що у нього щось виходить.
  5. Не поспішайте полегшити працю підлітка (зробити за нього домашнє завдання, вимагати від вчителя скасувати який-небудь вид роботи). Але і не змушуйте дитину переробляти завдання, виконувати нудну монотонну роботу, заучувати додатково важкий та незрозумілий матеріал. Навчання повинно бути важким, але посильним.
  6. Ні в якому разі не карайте дитину за невдачі у навчанні. Це сприяє зниженню мотивації.
  7. Уникайте особистісних порівнянь з однокласником! Це збільшить в дитині ступінь непевності. Батьки повинні стежити не тільки за тим, як вони коментують дії своїх дітей, але і як вони оцінюють інших. Слова «Танечка така розумна!» Або «Діма справжній вундеркінд!» Можуть створити у вашої дитини статичне негативне уявлення про себе.
  8. Поясніть дитині, як вона може самостійно розпланувати навчання, задавши їй непрямі запитання: «За яких предметів у тебе сьогодні завдання? З чого ти хочеш почати?» Перевіряйте завдання тільки тоді, коли дитина їх закінчить.
  9. Батькам бажано відмовитися від акцентів, які пригнічують навчальну мотивацію і орієнтування підлітка на отримання оцінки (матеріальну винагороду, активне наполягання вчитися тільки на «10 – 12» і т.д.).
  10. Пам’ятайте: якщо підліток проявляє небажання вчитися – це не примха, а крик про допомогу. Не сваріть, а з’ясуйте причини такої поведінки.

 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *