Інструкція

Інструкція

з посилення заходів безпеки

та реагування на погрози терористичного характеру

(напад озброєних осіб, спроба захоплення освітнього закладу, вогнепальні постріли тощо)

  1. Контроль доступу до приміщень ліцею

Головний вхід як єдина контрольована точка входу:

  • Усі сторонні особи можуть потрапити в будівлю лише через головний вхід за попереднім погодженням з адміністрацією.
  • Батьки мають чекати дітей виключно на вулиці.
  • Вхід у приміщення ліцею для батьків чи інших відвідувачів можливий лише за попереднім погодженням із куратором, іншим педагогічним працівником або адміністрацією.
  • Класний керівник, педагогічний працівник зобов’язаний попередити охорону про візит батьків заздалегідь.
  • Всі відвідувачі мають мати при собі документ, що підтверджує особу, а

– суб’єкт охорони має зафіксувати в журналі відвідувань такі дані:

– ПІБ відвідувача

– документ, серія, номер

– дата і час прибуття/вибуття

– ПІБ класного керівника, педагогічного працівника, який погодив візит

– клас дитини (за наявності).

       2. Підвищений рівень контролю під час початку та завершення занять

  • Під час початку та завершення занять на головному вході має відбуватись посилений контроль потоку людей.
  • Учням заборонено запрошувати до ліцею своїх друзів, які не є учнями цього закладу.
  • У разі виявлення у приміщенні сторонніх осіб охорона зобов’язана їх вивести та повідомити адміністрацію.

        3.Закриття запасних виходів і входів в укриття

  • Усі запасні виходи та входи, у тому числі й в укриття, повинні залишатися зачиненими під час освітнього процесу та оперативно відчинятися у разі відповідної загрози (сигнал тривоги/замінування/тощо).
  • У разі необхідності використання укриття в освітньому процесі, посилити контроль за відкритим входом та організувати його періодичний огляд працівниками ліцею на наявність підозрілих предметів та/або осіб, а у разі виявлення одразу повідомляти адміністрації.
  • Усі ключі від запасних виходів та входів в укриття мають знаходитися у відповідальних осіб (охорона, адміністрація).

       4. Пильність щодо підозрілих осіб та предметів

  • Суб’єкт охорони зобов’язаний звертати увагу на підозрілих осіб: незвична поведінка (метушливість, уникнення камер, агресивність), небажання показувати документи або відсутність попередження про візит, при спостереженні за територією ліцею без очевидної причини, перебування біля входу в ліцей без явної мети.
  • Учасникам освітнього процесу (педагогам, технічним працівникам, адміністрації, батькам, здобувачі освіти) у разі підозри негайно повідомити охорону або адміністрацію.
  1. Використання тривожних кнопок
  • Користуватися тривожними кнопками для оперативного виклику правоохоронних органів у разі небезпеки.
  1. Навчання та підготовка персоналу:
  • Особи керівного складу та педагогічні працівники, які проводять навчання здобувачів освіти діям у надзвичайних ситуаціях, постійно та своєчасно мають проходити  навчання з цивільного захисту при навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.
  • Інструктажі з охорони праці усіх учасників освітнього процесу мають проводитися відповідно до чинного законодавства.
  • Відповідальні особи мають регулярно проводити День цивільного захисту, спеціальні об’єктові тренування (СОТ), регулярні тренінги для персоналу з питань безпеки, включаючи дії у разі терористичної загрози, евакуацію та надання першої медичної допомоги, медіаграмотність, моделювання ситуацій із залученням спеціалістів тощо.
  1. Реагування на погрози
  • У разі отримання погрози терористичного характеру (телефоном (дзвінок, смс), електронною поштою, письмово) отримувач негайно повідомляє адміністрацію ліцею.
  • Директор або інші відповідальні особи негайно повідомляє про погрози правоохоронні органи та служби безпеки, орган підпорядкування.
  • У разі необхідності відповідальними особами організовується та проводиться   евакуація персоналу та відвідувачів згідно з планом евакуації закладу освіти. Евакуація з будівлі необхідна не лише під час пожежі, а й інших надзвичайних ситуацій, якщо будівля закладу освіти є небезпечною для людей, які там перебувають.
  1. Дії під час теракту.
  • У разі терористичного акту всі учасники освітнього процесу діють згідно з планом безпеки, дотримуючись інструкцій правоохоронних органів.

8.1. Якщо озброєний нападник увійшов у будівлю:

Дії охоронців:

  • Негайно повідомити поліцію (102) / скористатися “Тривожною кнопкою”.
  • Блокувати головний вхід та запасні виходи.
  • Якщо є змога — сховатися у безпечному місці та повідомляти про ситуацію поліції.
  • У разі можливості — ізолювати нападника до прибуття поліції, не наражаючи себе на небезпеку.

Дії адміністрації:

  • Ввімкнути сигнал тривоги через систему оповіщення.
  • Через внутрішню систему оповіщення та/або робочий чат повідомити про необхідність заблокувати приміщення.
  • Координувати дії охорони та персоналу.

Дії вчителів:

  • Якщо сигнал застав на вулиці — негайно покинути територію та відійти на безпечну відстань, взяти з собою дітей, які знаходяться поруч.
  • Якщо сигнал застав у коридорі — негайно зайти в кабінет та завести в нього дітей, які знаходяться поруч.
  • Якщо сигнал застав у кабінеті — негайно покликати дітей, які знаходяться в коридорі.
  • Закрити двері класу на ключ зсередини та /або заблокувати двері класу меблями.
  • Вимкнути світло, телефони поставити в беззвучний режим.
  • Відійти від дверей та вікон.
  • Розмістити дітей у найбезпечнішій частині класу (за меблями, у кутку).
  • Заборонити будь-які розмови або звуки.
  • Стежити за повідомленнями у робочому чаті.

Дії учнів:

  • Якщо сигнал застав на вулиці — негайно покинути територію та відійти на безпечну відстань, якщо поруч є вчитель, орієнтуватись на нього.
  • Якщо сигнал застав у коридорі — негайно зайти в кабінет.
  • Слухати команди вчителя.
  • Сховатися та зберігати тишу.
  • Не виходити з приміщення до прибуття поліції або до чітких вказівок адміністрації.

Дії медичних працівників:

  • Підготувати медичний пункт до приймання постраждалих.
  • За можливості — надати допомогу пораненим на місці до прибуття швидкої допомоги.
  • Повідомити адміністрацію про стан постраждалих.

Дії інших працівників:

  • Якщо сигнал застав на вулиці — негайно покинути територію та відійти на безпечну відстань, взяти з собою дітей, які знаходяться поруч.
  • Якщо сигнал застав у коридорі — для технічних працівників (негайно зачинити двері на поверхи та рухатись до найближчого кабінету разом з дітьми та вчителями), для інших працівників (негайно зайти у свій кабінет або якщо свій кабінет знаходиться не поруч рухатись до найближчого кабінету разом з дітьми та вчителями).
  • Заблокувати приміщення, у якому перебувають (за можливості) або допомогти блокувати двері вчителю та дітям.
  • Тримати телефони у беззвучному режимі.
  • Стежити за повідомленнями у робочому чаті.
  • Не відкривати двері до прибуття поліції чи адміністрації.
  • За потреби — допомогти в евакуації дітей чи персоналу.
  1. Дії після нападу
  • Поліція перевіряє приміщення та оголошує завершення операції.
  • Адміністрація перевіряє кількість учнів та персоналу.
  • Проводиться психологічна підтримка учнів та персоналу.
  • Проводиться аналіз інциденту, визначаються помилки та заходи покращення безпеки.

 

Відповідальна особа з питань ЦЗ                                                          Ірина БЛАЖИЄВСЬКА

 

 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *